Jos välillä olen ollut valmis myymään/lahjoittamaan tuon koiran (Markkuhan sen jo lupasi ottaa heille) niin nyt olen tullut toisiin ajatuksiin. Vega oli eilen ihan paras. Ensin lenkillä laskettiin Vega ja Vimma riekkumaan kaukaloon - Vegalla kun on tapana pimahtaa, kun tulee tollanen "aukea" paikka... Meno oli villiä ja ääni kova. Kiva, että tällä kertaa sillä oli kaveri eikä pimahduksen seuraukset kohdistuneet minuun tai Topi-vanhukseen ;c) Kun oltiin kävelty jonkin matkaa pois kaukalolta ja aloin ettii hanskoja, niin huomasin, että toinen puuttuu. Arvasin, että se on tippunut jonnekin kaukaloon, todennäköisesti sinne takalaidelle, jossa ollessani hanskat riisuin. Kaukalolla oli siis ihan pimeetä, mutta onneksi meillä oli tuo Vega mukana. Ei muuta kuin koira kaukaloon ja "Esine" -käskyllä Vega lähtikin innokkaasti risteilemään kaukalossa eikä mennyt kuin hetki, niin Vega toi hanskan minulle. Ei ole mennyt ihan hukkaan tuo esine-ruudun opetus koiralle! Lapin reissullahan Vega etsi pudonneen kameran kotelon.

Tässä pari Annen ottamaa kuvaa Vegasta esineruudussa:
2024721.jpg
2024723.jpg

Kotiin tultuani otin pihalla ensin vähän tokoa sen jälkeen agia parilla hypyllä ja puomilla. Voi vitsi mikä motivaatio koiralla. Ja teki kaiken aivan upeasti. Vitsi että oli hyvä mieli ja olin yhtä hymyä koko illan :c))

Töiden jälkeen olin käynyt myös ratsastaa Hiskillä. Menin ilman satulaa. Ensin kentällä, joka olikin yllättävän hyvässä kunnossa ja tulikin "ihan oikeasti" ratsastettua (kun olin ajatellut, että ei varmaan pysty kuin kävelee pelloilla). Hiski oli tosi kiva: liikkui reippaasti, taipui, ja laukatkin onnistui ympyrällä, vaikka kenttä onkin aika pieni. Kesän/syksyn laukkareenit maastossa on tainnut tehdä tulosta. Lopuksi kävin kävelee vielä isot + "omat" pellot ympäri. Tuli ainakin kunnon kävelyt, Hiski mennä lompsutteli pitkin ohjin rentona ja rauhallisena :c)