Kohta on 3 viikon kesäloma vietetty ja töihin paluu edessä  No, onneksi lomaa jäi vielä varastoon poikkeuksellisesti 3 viikkoa, joten lomailen varmaan viikon alkusyksystä, viikko sit talvella ja yksi viikko ehkä yksittäispäivinä joskus... Ensi vuonna paluu karuun arkeen ja vain 5 lomaviikkoon (työnantaja antaa meille ruhtinaallisen viikon loman kun ollaan oltu 10 vee talon palkkalistoilla, mutta vain siis kyseisenä vuonna).

Tämän kertainen lomani jatkui taas "oikealla lomaohjelmalla" viime vkl:na. Hypättiin perjantaina autoon, hurautettiin Helsinkiin ja siellä hypättiin laivaan ja käväistiin Tukholmassa. Oltiin siis karussa äitin 60 vee päiviä... Kelit suosi ja naama punoitti reissun jäljiltä. Tai siis kelit ei ihan suosinut minua, kun oli liian kuuma! Lauantaina meinattiin läkähtyä Tukholmaan, vaikka ei montaa askelta siellä otettukaan (mentiin lautalla keskustaan ja tultiin metrolla pois) mutta nekin tuntuivat liialta! Laivalla oltiin takaisin jo ennen kolmea, kolmelta oltiin jo kannella nauttimassa baarin antimista ja reilun kolmen tunnin kuluttua kömmittiin alemmas hytteihin... Tosin minä suuri auringon ottaja puin päälleni pitkät pellavahousut ja päähän viritin miesten kauluspaidasta turbaania muistuttavan viritelmän, jonka liehuva osa suojasi myös auringon puoleisen käsivarren...  Muillekin seurueen jäsenille alkoi ilmestyä vastaavanlaisia viritelmiä päähän, joten oltiin me varmaan aikamoinen näky

Sunnuntaina jäin samalta reissulta Orimattilaan Jonnalle & kump. ja tiistaina pääsin heidän kyydissään Mikkeliin ja sieltä bussilla Savonlinnaan ja sieltä minut sentään noudettiin takaisin Punkkikselle. Loppuviikko tulee otettua ihan iisisti, kun Vinka aloitti juhannuksena juoksut eikä näin olleen pääse osallistumaan agirodun yksilö- eikä joukkuekisoihin. Myös Vegan joukkueessa alkoi kahdella koiralla juoksut, joten sekin joukkue peruuntui.

Eilen piti päästä illalla testaa uusia juoksushortseja ja taitaa tämä lenkkeilykin olla välineurheilua, kun 10 km meni niin kevyesti. Tai ehkä se johtui vaan siitä takaraivoon iskostuneessa herkun määrässä jota vkl:n aikana tuli mässäiltyä...  Koiratkin pääsivät pitkästä aikaa mukaan kunnon lenkille, kun iltalämpötila oli melko kohtuullinen. Tänään koirilla olikin ohjelmassa vesijuoksua  Päivän ja helteen ne saivat vaan olla ja välillä käytiin uimassa "omassa rannassa". Illalla lähdettiin lenkille 21 aikoihin ja ilma oli ihanan "viileä". Kävelin koulun taakse rannalle, jossa on siis tosi matalaa ja käyn usein kahluuttaa koiria. Koirat juoksivat ihan hupsuna keppien perässä vedessä, eivät siis joutuneet uimaan lainkaan. En edes jaksanut heittää keppejä niin kauas, että ne olisivat joutuneet uimaan. Mutta intoa vaan riitti, huutivat kuin heikkopäiset, joten saivat sitten juosta ihan urakalla. Raukat läähättivät ihan hirveästi kun lopetin heittelyn. Onneksi kotimatkaa oli vielä pari kilsaa, joten hengityskin oli jo tasaantunut, kun päästiin pihaan.

Ja pitihän sitä vielä itsekin päästä uimaan, joten kurvattiin koulun rantaan, jossa näytti tältä:

(taustalla näkyvällä "ulokkeella" käyn kahluuttaa koiria)

Tässäpä kuvia Tukholman reissulta:

Helsingin saaristoa

Tukholman saaristoa

"Tyhmät turistit" (jotain me kaikki ihmetellään, mutta en kyllä muista mitä)

bongaa kuvasta neljä tuttua tyyppiä

Vanhan kaupungin etelärannalla istuskelemassa ennen metroon hyppäämistä