Torstaina kävin illalla kävelee sauvoilla tahditettuna gööttien kanssa, lähdin "metsään" & latupohjalle, ilman hinnoja ja siksi ei Topia mukana. Aikas hyvin onnistuttiin välttelemään muut ulkoilijat 1,5 tunnin ajan. Vasta autolle tullessa tuli ekat koirakot maisemiin ja nekin sattui olemaan pari kaveria koirineen. Saipahan Vinka vielä lopuksi sitten juosta Rallin kanssa

Perjantaina ajelin suoraan töistä Tiinalle ja ratsastin Hiskin. Tiina oli Funilla seurana ja mentiin kentällä. Kenttä oli aikas märkä, mutta yllättävän hyvä siinä oli mennä. Eilen aloitettiin aamusta pihaton ovien viimeistely ja nyt pihatossa onkin kaikki ovet paikallaan (ja tänään saivat laitettua valotkin). Ovien valmistuttua lähdin Strakurilla maastoon ja otin Vegan ja Pyryn mukaan. Kylläpä koirat käyttäytyivät taas hienosti, sillä vastaan tuli puudelin ulkoiluttaja, irrallaan juokseva ajokoira sekä sauvakävelijä. Hienosti koirat kulkivat ponin vieressä häiriöiden ohi  Viivyttiin lenkillä yli 2 tuntia, suurin osa vaan käveltiin ja tutkittiin uusia polkuja, mutta tölttäiltiin myös muutamaan otteeseen sekä kerran laukkailtiin, mutta silleen hillitysti ja koiratkin juoksivat rinnakkain ponin takana. Eli vauhti oli ihan sopivaa Vegallekin. Vega muuten hienosti ravaa pitkällä askeleella, kun menee rauhallista tölttiä! Vinka veti koko päivän rallia pihalla, se vaan juoksi ja juoksi, ei tarvinnut enää erillistä lenkkiä!

Tänään lähettiin Tiinan kanssa jo aamupäivästä ponimaastoon. Käytiin tutkii uutta reittiä edellisvkl:n reitin suunnalta ja löydettiinkin mainio reitti yhdelle uudelle harjulle ja sieltä taas tutuille poluille ja takas kotiapäin. Nyt oli jo aika antaa S:nkin vähän irroitella... Sitten toiseen suuntaan  (tien toisella puolelle) ja sieltä esittelin eilen löytämäni uuden polun. Kipaistiin sit lopulta Patikkalan lammelle asti ja pidettiin siellä vartin tauko, tarjottiin poneille mahdollisuun juomiseen ja saivat mutustella ruohoa tauon ajan. Ja sit takas ja kotimatkallakin löydettiin vielä yksi uusi reitti. Hauskaa oli ja lenkki kesti 3 tuntia  Maastolenkin jälkeen ratsastin vielä Hiskin kentällä ilman satulaa. Kenttä oli kuivanut ja pohja oli mainio. Hiskikin oli mukavan reipas tai sitten taas sama ilmiö, että saan vaan sen ilman satulaa paremmin liikkumaan. Kotia päästyäni käytin vielä koirat metsässä lenkillä, lähdin omasta pihasta tuohon lähimetsään. Otsalamppu päähän ja koirille vilkkuvalot valjaisiin (Topi oli kyllä jostain kumman syystä suurimmat osan aikaa flexissä). Ihme ja kumma - pimeässä metsässä ei tullut ketään vastaa